La Capsa Ambulant d'Artistes

Un projecte de mediació de “El Teler de Llum”, Centre d'Art de Tarragona.

LA CAPSA I LA MAR PER L’OLGA

12/12/2015

Relat extret del blog de la fotògrafa de la Capsa Ambulant, Olga Dalmau: olgamau.wordpress.com

 

AccióPMar_OD25

El passat dissabte 28 de Novembre vaig participar en una nova edició de La Capsa Ambulant d’Artistes, on la Mar Borrajo va mostrar una petita part del seu treball i el seu procés creatiu. El que jo no sabia és que la intervenció tenia lloc en una impremta, és a dir, el lloc més molón que li pot tocar a un fotògraf.

AccióPMar_OD26

Tinc certa predilecció pel llocs antics i caòtics, però aquest a més, tenia una càrrega emocional -i històrica- molt important: cartells antics, lletres de plom, impremtes manuals, olor a tinta… (- És bona eh? em va dir un dels encarregats d’aquell lloc) En una de les màquines hi havia una enorme esquitxada de tinta magenta. Sang d’artista, vaig pensar.

AccióPMar_OD32

AccióPMar_OD05

Passada la primera eufòria de fotografiar els mil detalls d’aquell lloc, em vaig unir al “tour” que la Mar estava oferint en petit comitè als convidats d’honor i presentadora ( Ana M. Caballero, Pol Masip de Polígon Cultural i Jordi Gavaldà, ) i que posteriorment oferiria a la resta del públic.

AccióPMar_OD22AccióPMar_OD30

AccióPMar_OD28

Si ja em va agradar com autora d’aquelles obres, les seves aventures com a artista esquerrana em van semblar molt curioses. Va començar a fer cal.ligrafia amb tinta perquè el goter no té bisell com les plomes pensades per dretans! Així com alguns artistes treballen amb alguns materials concrets, la Mar s’atreveix amb tot: cartró, tinta, revistes antigues, retoladors, brodats, dissenys digitals…

AccióPMar_OD31

AccióPMar_OD29

AccióPMar_OD20

AccióPMar_OD10

Els convidats van poder anar passant de taula en taula i jo vaig complir el meu somni de capturar-ho des de tots els racons ja que els propietars no només em van deixar, sinó que em van instar a que m’enfilés per totes les escales del recinte.

AccióPMar_OD07

AccióPMar_OD06

AccióPMar_OD15

AccióPMar_OD12

AccióPMar_OD13

AccióPMar_OD16

Al finalitzar i després d’un bon vermutet, me’n vaig anar feliç a casa i amb un cartell de la Mar sota el braç que ja té lloc a la meva habitació: “TRANQUILS, TOT SORTIRÀ SEGONS L’IMPREVIST” la meva filosofia de la vida.

Podeu veure la obra de la Mar Borrajo aquí: http://www.marbv.com


Text i imatges: Olga Dalmau

 

