La Capsa Ambulant d'Artistes

Un projecte de mediació de “El Teler de Llum”, Centre d'Art de Tarragona.

L’univers urbà de Polígon Cultural

08/11/2015

AccióPPolígon_OD04

CAT

El divendres 30 d’octubre vam realitzar la vuitena acció pública de la Capsa Ambulant d’Artistes amb Polígon Cultural com a protagonistes. El lloc escollit va ser la plaça Josep Maria Salvadó i Urpí, més coneguda com a plaça de Cronista Sessé; un espai de pas, tancat per grans blocs de pisos, que acull un petit parc on la canalla juga, els pares comenten i els adolescents fan de les seves.

AccióPPolígon_OD01

Polígon Cultural és una gent que toca, mira, juga i difon idees, sobretot visuals. Els interessa l’art urbà i entenen la ciutat com un espai experimental on exposar.

L’activitat estava prevista per les 19h però ens citem al matí per tal d’iniciar una intervenció mural que es basa en “dibuixar” porteries a les parets on la canalla juga a xutar la pilota. I tot pintant passa el matí, arriba la tarda, la capsa es planta a la plaça i, poc a poc, un públic encuriosit ens envolta.

AccióPPolígon_OD13

El cantant Sergio Artristre fa de mestre de cerimònies i amb la seva guitarra condueix l’acte on, primer, en Pol i en Darío, ens expliquen la filosofia de l’Associació Polígon Cultural que també visualitzen amb un vídeo.

AccióPPolígon_OD16                  AccióPPolígon_OD19

Després la performer i escultora Ester Fabregat ens parla de l’art al carrer tot buscant connexions entre la seva feina i el discurs de Polígon. I finalment en Nani Blasco, gestor cultural, ens proposa un joc/tracte on, a canvi d’una moneda de xocolata, hem de descobrir propostes artístiques que, potser, ens havien passat desapercebudes.

AccióPPolígon_OD33                  AccióPPolígon_OD44

L’activitat s’acaba amb castanyes, moscatell i la dolça incertesa d’entrar a la capsa i viatjar a l’univers urbà de Polígon Cultural.

AccióPPolígon_OD23                  AccióPPolígon_OD40

Imatges: Olga Dalmau

Veure totes les imatges

Més informació Polígon Cultural: http://www.poligoncultural.com/

ESP

El universo urbano de Polígon Cultural

El viernes 30 de octubre se realizó la octava acción pública de la “Capsa Ambulant d’Artistes” con Polígon Cultural como protagonistas. El lugar escogido fue la plaza Josep Maria Salvadó i Urpí, más conocida como plaza de Cronista Sessé; un espacio de paso, encerrado por grandes bloques de pisos, que acoge un pequeño parque donde los más pequeños juegan, los padres comentan y los adolescentes se reúnen.

AccióPPolígon_OD07

Polígon Cultural es una gente que toca, mira, juega y difunde ideas, sobretodo visuales. Les interesa el arte urbano y entienden la ciudad como un lugar experimental donde se puede exponer.

La actividad estaba prevista para les 19h pero nos citamos por la mañana con tal de iniciar una intervención mural que se basa en “dibujar” porterías en las paredes donde los niños juegan a chutar la pelota. Y pintando pasa la mañana, llega la tarde, la caja se planta en la plaza y, poco a poco, un público curioso se acerca.

      AccióPPolígon_OD11                 AccióPPolígon_OD22

El cantante Sergio Artristre hace de maestro ceremonias y con su guitarra conduce el acto donde, primero, Pol y Darío, nos explican la filosofía de l’Associació Cultural Polígon Cultural que también visualizan con un vídeo. Después, la performer y escultora Ester Fabregat nos habla de arte en la calle y busca conexiones entre su obra y el discurso de Polígon. Y finalmente Nani Blasco, gestor cultural, nos propone un juego/trato donde, a cambio de una moneda de chocolate, debemos descubrir propuestas artísticas que, tal vez, nos habían pasado desapercibidas.

       AccióPPolígon_OD28                AccióPPolígon_OD41

La actividad se acaba con castañas, moscatel y la dulce incertidumbre de entrar en la caja y viajar al universo urbano de Polígon Cultural.

AccióPPolígon_OD43

Imágenes: Olga Dalmau

Ver todas las imágenes

Más información Polígon Cultural: http://www.poligoncultural.com/