La Capsa Ambulant d'Artistes

Un projecte de mediació de “El Teler de Llum”, Centre d'Art de Tarragona.

TASTANT LES BONES IDEES

15/11/2014

AccióP.03.Mènsula02_od
CAT

La previsió del temps no s’equivoca i al cel, avui, llueix el sol. Una ventada ha fet fora els núvols que el dia abans ho van mullar tot però aquest mateix vent ara amenaça de fer-nos sortir volant. Sortosament ens dóna una treva i instal·lem la “Capsa Ambulant d’Artistes” vora l’Església de Santa Anna, a la Plaça del Rei.

Així doncs un dia radiant de novembre ens acompanya i en Joan Pascual (presentador de luxe que es defineix com a “home de teatre accidental”) comença a parlar; ell és l’encarregat de donar la benvinguda al públic assistent i també a tothom que s’ho mira, que s’ho troba, que pregunta… amics, curiosos, turistes i fins i tot els convidats d’un bateig s’aturen.

Avui hem descobert a Mènsula Studio; tres dels seus membres; L’Albert, la Marta i en Pep han explicat l’heterogènia i intensa activitat de l’estudi (fotografia, web, disseny, animació, il·lustració…). El punt en comú de tot el que fan és la idea i la imatge.

AccióP.03.Mènsula10_od

De les diferents facetes que treballen avui s’han centrat en explicar el procés de dissenyar etiquetes de vi i oli. Un bon exemple de com aplicar els processos artístics i creatius al món de l’empresa.

Què hi ha darrere d’un vi? El tipus de terra, de clima, de collita. L’espai, la filosofia de treball, l’experimentació o la tradició. Què ens connota aquest vi? La subjectivitat, els matisos dels sentits, la “organicitat” del producte… és evident que no hi ha un vi igual a un altre. Però com distingir-los sense obrir l’ampolla? Com escollir un vi entre els molts que omplen els prestatges? La resposta és amb la mirada; i aquí els amics de Mènsula hi tenen molt a dir.

L’etiqueta ens informa, ens condiciona i ens sedueix; i és que els ulls també en saben de gustos. Aquest bocí de paper esdevé primordial doncs és la imatge que defineix la llarga, dura i complexa feina que envolta elaborar vi.

En Lluc Queralt (artista anterior presentat a la “Capsa”) també hi diu la seva. Com a fotògraf es centra a destacar l’imaginari visual de Mènsula i en la seva habilitat per “saber fer les coses bé i arrodonir tots els treballs”.

Un bon disseny ens fa escollir entre un vi o un altre. Aquí rau la diferència, tal com apunta el convidat d’honor Miguel Figini (expert en vins que també participa de la presentació). La imatge i el disseny són elements importantíssims a l’hora de tancar el procés (comprar l’ampolla i beure-la). Mènsula Studio hi posa la mirada però el producte que visualitzen és, a més, d’una excel·lent qualitat. I així queda palès durant el tast final de vi i oli amb que es tanca la tercera acció pública de la “Capsa Ambulant d’Artistes”.

AccióP.03.Mènsula11_od(Imatges: Olga Dalmau)

 

Anuncis
%d bloggers like this: